جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۱۶:۵۰

میان پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی
قرارداد ساخت اولترا سانتریفیوژ برای استفاده در حوزه‎های بالادست نفت امضا شد

باشگاه خبری فراساحل: قرارداد ساخت یک دستگاه سانتریفیوژ اولترا برای استفاده در حوزه بالادست صنعت نفت، میان پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی امضا شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، قرارداد ساخت یک دستگاه اولترا سانتریفیوژ برای استفاده در حوزه‌های بالادست صنعت نفت میان پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی در حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و سرپرست معاونت امور مهندسی این وزارتخانه، میان حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و علی اصغر زارعان، معاون سازمان انرژی اتمی عصر روز دوشنبه ۱۰ خردادماه به امضاء رسید.


۱۷ فروردین ماه سال جاری، پژوهشگاه و سازمان انرژی اتمی تفاهم‌نامه‌ای با هدف انجام مشترک خدمات مهندسی و عملیاتی، مشاوره‌ای، تحقیقاتی امضاء کردند. این تفاهم نامه دارای ۱۱ محور بوده و قرار است ۱۰ دستگاه سانتریفیوژ اولترا در حوزه بالادست در اختیار پژوهشگاه قرار گیرد. بر همین اساس عصر امروز در مرحله اول این قرارداد طراحی، ساخت،‌ نصب و راه‌اندازی یک دستگاه از ده دستگاه سانتریفیوژ در دستور کار قرار گرفت.


گفتنی است با گذشت دو ماه از امضای تفاهم نامه و با تلاش دانشمندان و محققان انرژی هسته‌ای کشور، ۶۰ درصد از طراحی‌های کار به اتمام رسیده است و مابقی بر حسب قرارداد اجرا و عملیاتی خواهد شد. این دستگاه‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی و تایید مراکز مرجع طراحی و ساخته می‌شوند و همچنین پس از امضاء تفاهم نامه بین این مجموعه و سازمان انرژی اتمی تقاضا‌های مختلفی به منظور انتقال فناوری از کشورهای خارجی صورت پذیرفته است.



  کد خبر : 1753
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :